Header Ads

Yeni

Çalıştığı İnşaattan Aldığı 10 TL İle Malzeme Alan Metehan’ın Geliştirdiği Drone 15 Bin Sipariş Aldı


ÇALIŞTIĞI İNŞAATTAN ALDIĞI 10 TL İLE MALZEME ALAN METEHAN’IN GELİŞTİRDİĞİ DRONE 15 BİN SİPARİŞ ALDI

Babası inşaat işçisi, annesi ev hanımı olan üniversite öğrencisi Metehan Emlik’in kendi elleriyle geliştirdiği eğitim drone’u Türkiye’den 5 bin, Yeni Zelanda’dan ise 10 bin sipariş aldı.


Babası “Boş İşlerle Uğraşıyorsun, Oku” Dese De Asla Yılmadı.


Lisede yazın inşaatlarda çalışıp, lisesinin laboratuvarında sabaha kadar çalışan, yorulduğunda sıralara yatan Metehan’ın en çok düşlediği şey insansız hava araçları ve füze konusunda çalışmalar yapmak. Babasının, “Boş işlerle uğraşıyorsun, oku” dediği Metehan, şimdi de Özyeğin Üniversitesi’nde dünyaya eğitim drone’larını sunmaya hazırlanıyor.

Metehan Sivaslı İşçi Bir Ailenin Dört Çocuğundan Biri.


Lise Hayatının İlk Yıllarında Yaptığı Kablosuz Telefon Şarjı ve Masa Lambası Onu TÜBİTAK Bölge İkincisi Yaptı.


Lise Sonda Tasarladığı “Tanksavar Füze Güdüm Sistemi” İle Bu Sefer TÜBİTAK Ortaöğretim Proje Yarışması’nda Türkiye Birinciliği Ünvanını Kazandı.


İnşaatta Yaptığı Elektrik İşlerinden Kazandığı Para İle Projelerini Destekledi.


Yaz aylarında inşaatlarda günde 10 TL’ye elektrik işleri yaptı ve kazandığı parayı kışın lisenin laboratuvarında geliştirdiği ürünlerin materyalleri için harcadı. “Kendi harçlıklarımdan biriktirdiğim kadarını harcıyordum, yemek bile yemiyordum” diyen Metehan, çoğu zaman laboratuvarda kimseden habersiz kaldı, çok yorulduğunda iki sırayı birleştirerek yatak olarak kullandı. Matematik, fizik ve kimya dersleri dışında her fırsatını bulduğunda soluğu burada aldı. İlk TÜBİTAK derecesi sonrası çevresi ona inanmaya başladı.

Lise sonda Özyeğin Üniversitesi’nin “RoboKamp” robot yarışmasında da birinciliği elde edince  %50 bursla kazandığı üniversiteyi TÜBİTAK yarışmasındaki derecesiyle birlikte elektrik elektronik mühendisliğinde %100 bursla okumaya başladı.

Tasarladığı Eğitim Drone’u Türkiye’den 5 Bin, Yeni Zelanda’dan İse 10 Bin Sipariş Aldı.


“Eğitim drone’larını seri üretime geçirmek için fona ihtiyacım var. Yeni Zelanda’da bir laboratuvar benim ürünlerimi STEM robotik eğitim platformunda kullanmak istiyor. Yılda 10 bin ünite için sipariş verdi. Teklif sunmak üzereyim. Sakarya’da çocuklara kodlama eğitimi vermek isteyen bir kurum 5 bin drone siparişi verdi. Seri üretime geçmek için paraya ihtiyacım vardı. Başarılarımı duyan Hüsnü Özyeğin melek yatırımcı olarak bana destek verecek. Yatırımcım ve ortağım o olacak. Tanksavar ve uçaksavar füze sistemleri üzerine çalışmak istiyorum. Milli savunmamıza yönelik ürünler yapmayı hedefliyorum. Benim gibi çalışma yapmak isteyenler hayallerinden asla vazgeçmesin. Sabırlı olsunlar. Kendilerine güvensinler.”

Hiç yorum yok